Free a Girl en Fox-IT werken samen aan ‘a more secure society’

Het lijkt op het eerste gezicht een onwaarschijnlijke samenwerking; hulporganisatie Free a Girl en IT-beveiligingsbedrijf Fox-IT. Toch hebben de strijd tegen online criminaliteit en de strijd tegen kinderprostitutie meer raakvlakken dan in eerste instantie gedacht. Beide partijen geloven in een betere wereld en streven naar ‘a more secure society.’  Daarom gaan de twee organisaties vanaf heden een samenwerkingsverband aan.

Fox-IT zet zich bijna 20 jaar in voor een digitaal veilige samenleving. Het Delftse bedrijf doet dat op diverse manieren. Fox-IT heeft dit vastgelegd in haar Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) beleid. Zo doen de experts van Fox veel aan het delen van kennis. De cyber security experts van Fox-IT geven regelmatig presentaties en gastcolleges.

Vanaf heden doneert Fox-IT de volledige vergoedingen die voortkomen uit presentaties aan Free a Girl. Free a Girl zet zich in om jonge meisjes uit gedwongen prostitutie te bevrijden en daders veroordeeld te krijgen. De afgelopen 9 jaar hebben zij ruim 4000 meisjes bevrijd uit bordelen in Azië en Zuid-Amerika en hebben ze diverse andere initiatieven ontplooid om de bevrijde meisjes te helpen hun leven weer op te bouwen.

Free a girl

De stichting investeert in opvang, traumaverwerking, medische zorg, onderwijs en beroepsopleidingen en re-integratie van de slachtoffers. Ze werken nauw samen met politie en justitie om mensenhandelaren op te pakken en veroordeeld te krijgen.

Om dit te bereiken, biedt Free a Girl financiële ondersteuning aan lokale organisaties waar hun toegevoegde waarde het grootst is. Ze steunen partnerorganisaties in India, Irak, Nepal, Bangladesh, Thailand, Brazilië en Nederland (Free a Girl, 2018).

Meer informatie

Vragen over de samenwerking tussen Fox-IT en Free a Girl? Neem contact met ons op via deze pagina. Meer informatie over Free a Girl is te vinden op hun website.

Doneren kan via Fox-IT’s actiepagina op de website van Free a Girl.

Communicatieadviseur