Persberichten

Fox-IT en Ingram Micro tekenen overeenkomst voor de distributie van Fox DataDiode in de regio APAC

‘De keuze voor Ingram Micro is tekenend voor onze toewijding aan het kanaal’

Delft/Singapore — Fox-IT en Ingram Micro Asia Ltd maken vandaag bekend dat ze een distributieovereenkomst hebben getekend. Het doel van deze samenwerking is om de Aziatische markt aan betere digitale beveiliging te helpen. Ingram Micro Asia Ltd kan zijn klanten op deze manier voorzien van het hoogst mogelijke niveau van gecertificeerde beveiliging op basis van eenwegverbindingen met de Fox DataDiode. Deze hardwarevoorziening voorkomt ongewenste toegang tot bedrijfsnetwerken en bedrijfskritische systemen zonder de vrije informatiestroom in de weg te zitten.

Peter C. Geijtenbeek, international sales director bij Fox-IT: “Ingram Micro is ’s werelds grootse IT-distributeur. De mogelijkheid om met hen in Azië samen te werken maakt het eenvoudiger voor ons om zaken te doen met lokale overheidsinstellingen en resellers van security-oplossingen voor vitale infrastructuren. Onze hechte samenwerking met Ingram Micro biedt ons daarnaast snellere toegang tot nieuwe markten waarin we groeikansen zien. De keuze voor Ingram Micro is tekenend voor onze toewijding aan het kanaal.”
“De samenwerking met Fox-IT sluit goed aan op de overkoepelende cybersecurity-strategie van Ingram Micro. Hiermee kunnen wij ons aanbod van beveiligingsoplossingen uitbreiden en tegemoetkomen aan ze vraag naar IT- en OT-oplossingen binnen het bedrijfsleven, waar de bescherming van vitale infrastructuren een topprioriteit is”, zegt Francis Choo, vice president chief country executive ASEAN & HK bij Ingram Micro Asia Ltd.

Over de Fox DataDiode

De Fox DataDiode is een hardwarevoorziening die een eenrichtingsstroom van netwerkverkeer afdwingt. Het apparaat helpt organisaties voorkomen dat gevoelige informatie uitlekt, terwijl hun eindgebruikers toegang blijven houden tot alle bedrijfsmiddelen die ze nodig hebben voor hun dagelijkse werk.

Over Fox-IT

Fox-IT helpt organisaties met het voorkomen, afslaan en herstellen van cyberaanvallen, datalekken en fraude. Het levert innovatieve security-oplossingen voor overheidsinstellingen, militaire organisaties, rechtshandhavingsinstanties, vitale infrastructuren, banken en ondernemingen in alle delen van de wereld. Fox-IT combineert slimme ideeën en geavanceerde technologie om bij te dragen aan een veiliger samenleving. Het ontwikkelt producten en maatoplossingen die gevoelige en vitale overheidssystemen beschermen, industriële netwerken veilig houden, systemen voor internetbankieren beschermen en vertrouwelijke informatie beveiligen.

Over Ingram Micro Inc.

Ingram Micro helpt bedrijven in alle delen van de wereld met het inlossen van de Promise of Technology™. Het biedt hen een volledig scala aan wereldwijde technologische en toevoerketendiensten. De diepgaande expertise op het gebied van IT-oplossingen, mobiliteit, cloud computing en toevoerketens van Ingram Micro stellen zijn partners in staat om uiterst efficiënt en succesvol te opereren in de markten die zij bedienen. Ingram Micro onderscheidt zich door zijn ongeëvenaarde flexibiliteit, diepgaande marktkennis en decennialange, in de praktijk bewezen relaties. Ga voor meer informatie naar www.ingrammicro.com.

Communicatieadviseur